Spot on: team Kursaal
Op alle mogelijke manieren artiesten en publiek plezieren, dat is onze hoogste prioriteit. Vandaag zijn de schijnwerpers voor de afwisseling gericht op zij die dit elke dag mogelijk maken: team Kursaal. Gwendoline Nys, adjunct-directeur Kursaal Oostende, neemt je mee achter de schermen.
Uit de mond van een topartiest
“Leave your cares behind, these are the good times”, zong de Grammywinnaar Nile Rodgers enkele jaren geleden op het Oostendse podium. “We kunnen het zelf niet beter verwoorden. In het Kursaal laten we duizenden bezoekers bijzondere momenten beleven. Hoe we dat doen? Met een klein maar fijn team dat de motor vormt van onze schitterende congres- en concertinfrastructuur”, vertelt Gwen. De mater familias van het huis heeft zelf al 17 jaar ervaring op haar Kursaal toerenteller. Ze is de drijvende kracht achter een 13-koppig team. Stuk voor stuk creatieve geesten in het bedenken van totaalbelevingen. Kraks in het plannen, organiseren en uitvoeren ervan.
Een warm hart voor entertainment
“Werken in een sfeer van ambiance, het spreekt tot de verbeelding. (Werk)plezier is inderdaad belangrijk. En... we zijn altijd de laatsten die de bar sluiten. Toch is het best een pittige uitdaging om met z’n dertienen alles rond te krijgen. Gelukkig stelt iedereen zich veelzijdig en flexibel op. Net daarom wil ik mijn team figuurlijk in de bloemetjes zetten,” gaat Gwen verder. “Om te beginnen onze jongste telg en duizendpoot, Phaedra. Met haar oog voor detail helpt ze ons met het afvinken van allerlei taken groot en klein.”
“Dankzij Kateryna Kroshka klinkt er niet alleen muziek op het podium maar ook in de communicatie. Als marketing manager is ze doordrongen van digitale strategieën, van websitebeheer over sociale media tot communitybuilding.”
Op post tot in de late uurtjes
Tim Seynaeve is al twaalf jaar de goedlachse technical manager van het Kursaal. Samen met zijn team, tovert hij straffe licht- en geluidstechnieken op de bühne. Van confettikanonnen en LED-schermen tot een rookgordijn. Voorts gaat zijn aandacht uit naar veiligheid en zijn nieuwste specialiteit: crowd control. In zijn kielzog draaien ook Nick, Keith en Chesney hun handen niet om voor logistieke huzarenstukjes. Tim is niet alleen een doener maar evengoed een strategische en creatieve denker binnen het directieteam.
Wie denkt dat het er backstage niet druk aan toe gaat, heeft het mis. Rolf Jonckheere heeft er zijn handen mee vol en tovert de callsheets en riders om tot gestructureerde draaiboeken voor een vlekkeloze uitvoering van de voorstellingen.
Voor events groot of klein, zowel B2B als B2C, daarvoor moet je dan weer bij onze Axel zijn. Dit organisatiewonder leidt elk event operationeel in goede banen. Met de glimlach!
Onmisbare schakels
We duiken verder achter de schermen en ontdekken nog meer onmisbare schakels: Heidi is onze directiesecretaresse en verzorgt naast het bijhouden van de perfecte notulen ook de personeelsadministratie. Sylvie houdt onze boekhouding minutieus bij. Ook onze poetsdames Kathleen en Eiman maken dagelijks het verschil en zorgen er voor dat het gebouw spik en span blijft.
Ons team wordt op regelmatige basis versterkt door het talent van een aantal freelancers Wij beschouwen ze evengoed als een onderdeel van de Kursaal-familie. Dus bij deze ook een shout-out aan Davy Vermeire die instaat voor de grafische vormgeving van onze
communicatie, Floris Benoit die sinds kort meetrekt aan onze marketingstrategieën, Els Goethals die ons met haar vlotte pen ondersteunt als copywriter en Frank Pauwels die instaat voor onze mooie programmatie van Kursaal Classics.
2000 personen ontvangen op een voorstelling kunnen we uiteraard niet alleen. Op elk event kunnen we ook beroep doen op een hele pool extra’s die samen met ons instaan voor het vriendelijke onthaal van onze bezoekers. Bedankt bij deze ook aan de vele vrijwilligers, jobstudenten en extra’s voor jullie enthousiaste inzet.
Verder bouwen aan een mooie toekomst
Met zijn allen bouwen we aan de toekomst van het Kursaal. Dat zou echter niet mogelijk zijn zonder de steun van burgemeester Bart Tommelein en general manager Peter Craeymeersch. Ik ben gelukkig met zo’n topteam, besluit Gwen. Spreken we eens af? Dan stel ik je graag aan hen voor. Persoonlijke service is key bij Kursaal Oostende. Daar kan je als concert- of eventorganisator van op aan. Contacteer ons vrijblijvend: hallo@kursaaloostende.be
Ontdek het verhaal van elk teamlid op: https://www.kursaaloostende.be/nl/team